اخبار و مقالات

شکر وارداتی ۳۰ درصد ارزان تر از تولید داخلی/واردات همزمان با تولید شکر ظلم به کشاورز است
تاریخ انتشار : 1395/3/29 ساعت 14:13:58
شکر وارداتی ۳۰ درصد ارزان تر از تولید داخلی/واردات همزمان با تولید شکر ظلم به کشاورز است











شکر وارداتی ۳۰ درصد ارزان تر از تولید داخلی/واردات همزمان با تولید شکر ظلم به کشاورز است
تاریخ: 1395/03/29
شماره: 5902
بازدید: 3
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه واردات شکر کمر تولیدکننده داخلی را می شکند،گفت:شکر وارداتی ۳۰ درصد ارزان تر از تولید داخلی وارد می شود بنابراین مسلم است که کارخانجات قندو شکر متضرر می شوند.
 
رسول خضری درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره واردات شکر،گفت: واردات همزمان با تولید شکر یکی از بدترین وقایع اقتصادی درکشور به شمارمی آید؛زیرا تولیدکننده داخلی با صرف هزینه های جاری محصول را تولید می کند،اما در زمان توزیع در بازار به یکباره با شکر وارداتی ارزانقیمت روبرو می شود و بدیهی است که با این اوصاف نمی تواند محصول را در بازار با نرخ مناسب بفروش برساند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه خرید تضمینی شکر بایددر زمان مقرر انجام شود، یادآورشد:خرید تضمینی قندوشکر باید در راستای اصول اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند،تعیین شود و این در حالی است که محصولی که بنام خرید تضمینی خریداری می شود؛باید در زمان مقرر پول آن پرداخت شود،زیرا با این اوصاف چغندرکار نمی تواند در چرخه تولید محصولات کشاورزی هدفمند حرکت کند.

واردا ت شکر کمر تولیدداخلی را شکسته است

نماینده مردم پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تولیدکننده زمانی که قصد دارد شکر را بفروش برساند همزمان شکروارداتی با 30 درصد پایین تر از نرخ شکر داخلی وارد و بفروش می رسد،یادآورشد: بدیهی است تولیدکننده شکر در این راستا متضرر خواهد شد.

خضری،افزود:واردات بی رویه شکر،قند و برخی از صنایع غذایی کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است و این درحالی است که با واردات بی رویه ما بسیاری از فرصت های اشتغال را نیز از بین می بریم.

نماینده مردم پیرانشهردرمجلس،تصریح کرد:واردات شکر نباید مصادف با تولید شکرداخلی شود،این موضوع بدترین حرکت اقتصادی است که تولیدکننده را با مشکلات بی شمار اقتصادی روبرو می کند.
منبع خبر: خانه ملت